Opettajien täydennyskoulutus
Tälle sivulle on koottu paitsi suoraan opetushenkilöstölle suunnattua koulutusta, myös muita koulutuksia, jotka soveltuvat hyvin eri oppilaitosten opettajille.
Lisätietoa kaikista koulutuksista löytyy sivun vasemmassa reunassa olevan valikon kautta, johon koulutuksemme on koottu eri sivuille lohkoittain, esim. avoin korkeakouluopetus ja ammatillinen täydennyskoulutus.
Opettajien täydennyskoulutus - tulossa oleva koulutus
Lasten tunnetaito-ohjaaja MM® -peruskoulutus 40 op 2019-2020
Lasten Tunnetaito-ohjaaja MM® -koulutuksessa opiskellaan tunnetaitojen ohjaamista lapsille omakohtaisesti ja monimenetelmällisesti (MM). Koulutus antaa ammatillista tietoa ja kokemuksia lapsen tunnekehityksen tukemisesta sekä tunteiden tunnistamisen ja käsittelemisen opettamisesta tutkittuun tietoon pohjautuvin, ja käytännössä hyväksi koettujen menetelmien avulla. Menetelmät sopivat n. 3-16 vuotiaille lapsille ryhmissä ja omaan työtaustaan soveltuen myös yksilöohjauksissa. Koulutuksen rakenne on uudistettu 1.1.2018. Koulutuksen mukaisissa tunnetaitoharjoitteissa aktivoimme niin kinesteettis-sensorinen tasoa, havainto-tunnetasoa kuin kognitiivis-merkityksenkin tasoa. Näin opittu voi juurtua parhaiten arkeen käytettäväksi.
Opetushallinnon tutkintoon valmentava koulutus 25.-26.10. ja 8.-9.11.2019 lähiopetus+etäyhteys
Koulutus on suunnattu opetusalan henkilöstölle, joka on kiinnostunut suorittamaan opetushallinnon tutkinnon ja haluaa valmentautua kuulusteluihin. Tutkinto on tarkoitettu hallinnollisissa tehtävissä opetusalalla toimiville ja opetusalan hallintotehtäviin hakeutuville. Tutkinnon suoritus on kelpoisuusvaatimuksena perusopetuslaissa, lukiolaissa, ammatillisesta aikuiskoulutuksesta annetussa laissa ja vapaasta sivistystyöstä annetussa laissa tarkoitettuun rehtorin tehtävään.
Laulupiirtämisen perusteet 13.11.2019
Laulupiirtäminen® on moniaistinen ja elämyksellinen toimintamuoto, jossa piirrokset syntyvät kuin taianomaisesti laulaen ja laulun tukemana. Laulupiirtämisen ytimenä ovat pienet piirtämislaulut, jotka ovat tarkoitusta varten tehtyjä tai muutoin tarkoitukseen soveltuvia. Menetelmä, sen harjoitteet, työtavat ja prosessit tukevat eri-ikäisten ja -taitoisten lasten monialaista oppimista sekä tarjoavat osallisuuden ja onnistumisen kokemuksia. Laulamisen ja piirtämisen lisäksi menetelmä koukuttaa keskittymään, kommunikoimaan sekä toimimaan yhdessä. Laulupiirtäminen tukee tehokkaasti myös motoriikkaa, kynän käyttöä, visuaalista hahmottamista sekä kielellisiä ja vuorovaikutustaitoja, tunnetaitoja, rohkeutta ja itsetuntoa. Laulupiirroksissa paperin reunat eivät ole rajana - laulupiirtää voi vaikka ilmaan, kaverin selkään, isoon yhteiseen lattiapaperiin tai ulkona hiekkaan tai lumihankeen. Laulupiirtäminen on Suomessa kehitetty luova menetelmä, joka on nopeassa ajassa levinnyt niin varhaiskasvatuksen ja alkuopetuksen kuin myös erityispedagogiikan ja kuntoutuksen innostavaksi toimintamuodoksi. Menetelmä on helppo omaksua ja kytkeä osaksi muita opetussisältöjä, oppimisen tavoitteita ja teemoja. Laulupiirtämisen menetelmä tukee oivallisesti Varhaiskasvatussuunnitelman perusteiden 2016 kokonaisvaltaista ja moniaistista lähestymistapaa lapsen kasvun ja oppimisen tukemiseen.
Verkkopalvelumme käyttää evästeitä, lue lisää. Jatkamalla sivuston selailua hyväksyt evästeiden käytön. [Hyväksyn ehdot]
OK